Regulamentul
Anexă
la decizia consiliului sătes Frumoasa
din 09.12.2016 nr. 05/08
REGULAMENTUL de desfăşurare a activităţii de comerţ pe teritoriul satului Frumoasa
DISPOZIȚII GENERALE
- Regulamentul de desfăşurare a activităţii de comerţ pe teritoriul satului Frumoasa ( în continuare – Regulament) este elaborat în conformitate cu prevederile Legilor Republicii Moldova nr. 231 din 23.09.2010 ”Cu privire la comerţul interior”, nr. 93-XIV din 15.07.1998 “Cu privire la patenta de întreprinzător”, nr. 105-XV din 13.03.2003 “Privind protecţia consumatorilor”, nr. 436-XVI din 28.12.2006 “Privind administraţia publică locală”, nr. 221 din 19.10.2007 “Privind activitatea sanitar- vetrinară”, Hotărârilor Guvernului Republicii Moldova nr. 931 din 08.12.2011 “Cu privire la desfăşurarea comerţului cu amănuntul”, nr. 1209 din 08.11.2007 „Cu privire la prestarea serviciilor de alimentaţie publică”, nr. 212 din 04.04.1995 „Despre aprobarea Regulilor de comercializare cu amănuntul a băuturilor alcoolice”, Clasificatorului activităţilor din economia Moldovei şi în legătură cu adoptarea Legii nr. 153 din 01.07.2016 ”Pentru modificarea și completarea unor acte legislative”.
- Regulamentul prevedere cerinţele necesare în vederea desfăşurării activităţii în domeniul comerţului şi prestării serviciilor, în conformitate cu modificările în legislaţie şi stabileşte modul de recepționare a notificărilor pentru desfăşurarea activităţii de comerţ.
- Prevederile prezentului Regulament se aplică persoanelor fizice şi juridice care desfăşoară activităţi de comerț pe teritoriul satului Frumoasa, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare;
- Pieţele se creează în baza deciziei consiliului local. Administratorii pieței de comun acord cu autoritatea administraţiei publice locale aprobă regulamentul pieţei elaborat în conformitate cu regulamentul-tip aprobat de Guvern.
- Prin reglementările cuprinse în Regulament se are în vedere realizarea următoarelor obiective: optimizarea dezvoltării activităţii de comercializare a produselor şi serviciilor, asigurarea concurenţei loiale şi a liberei circulaţii a produselor şi serviciilor, informarea corectă şi protejarea intereselor consumatorilor.
- Comercianţii sunt obligați să respecte interdicțiile și cerințele privind desfășurarea activității de comerț, stabilite de prezentul Regulament, inclusiv în cazul în care interdicţiile şi cerinţele în cauză au fost stabilite ulterior depunerii notificării privind iniţierea activităţii de comerţ.
- În sensul prezentului Regulament, termenii utilizaţi semnifică următoarele:
comerciant – persoană fizică sau persoană juridică care desfăşoară activităţi în domeniul comerţului;
mic comerciant – persoană care practică o activitate de comerţ fără a avea înregistrare de stat, cu excepţia deţinătorilor de patentă;
„ghişeu unic” – procedură prin care autoritatea administrației publice locale verifică autenticitatea datelor indicate de comerciant în notificarea privind iniţierea activităţii de comerţ şi/sau remite notificarea și actele depuse de acesta autorităţilor de specialitate pentru aprobare sau pentru obținerea actelor permisive emise de acestea în regim on-line, fără implicarea comerciantului;
comerţ ambulant – activitate de comercializare cu amănuntul realizată prin trecere dintr-un loc în altul, prin intermediul unităţilor mobile;
unitate comercială – unitate (spaţiu) în care au loc procesele operative de circulaţie a mărfurilor/serviciilor (primirea, depozitarea şi vînzarea). Unitatea comercială poate fi identificată prin adresă poştală individuală;
unitate de alimentaţie publică – unitate comercială sau loc de vînzare unde se prestează servicii de pregătire, preparare, prezentare, comercializare şi servire a produselor alimentare, de deservire a ceremoniilor şi festivităţilor, precum şi se desfășoară activitate de agrement aferentă acestor servicii. Serviciile menţionate pot fi prestate în cadrul unităţii de alimentaţie publică sau în afara acesteia;
loc de vînzare – suprafaţă de teren sau suprafaţă în cadrul unei încăperi unde are loc vînzarea bunurilor şi serviciilor prin intermediul:
- a) unităţilor mobile;
- b) construcţiilor şi elementelor de construcţie amplasate provizoriu în cadrul tîrgurilor, iarmaroacelor, manifestărilor culturale, turistice, sportive și al altor evenimente similare;
- c) perimetrului în cadrul căruia are loc comerţul ambulant fără unitate mobilă.
Locul de vînzare nu poate fi identificat prin adresă poştală individuală;
unităţi mobile – standuri mobile, tonete, tarabe, tejghele, cărucioare, aparate-automat pentru vînzări, autoremorci, rulote mobile, vehicule/automagazine special amenajate sau alte utilaje mobile pentru comerț;
2.ATRIBUŢIILE AUTORITĂŢILOR ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE ÎN DOMENIUL COMERŢULUI
2.1. În conformitate cu art. 7 al Legii nr. 131 din 08.06.2012 “Privind controlul de stat asupra activităţii de întreprintător” , autorităţile administraţiei publice cu funcţii de supraveghere locale pot efectua controlul unităţilor comerciale şi/sau de prestări servicii în baza mandatului de control eliberat de către organele de control.
2.2. Autorităţile administraţiei publice locale exercită următoarele atribuţii:
- Verifică dacă activitatea de comerţ este efectuată în baza notificării privind iniţierea activităţii de comerţ ;
- Verifică dacă comerciantul a oprit activitatea de comerţ în perioada suspendării activităţii unităţii comerciale ;
- Verifică dacă activitatea de comerţ este desfşăşurată în zonele prevăzute de legislaţie şi prezentul Regulament ;
- Verifică dacă datele indicate de comerciant în notificarea privind iniţierea activităţii de comerţ sunt veridice;
- CRITERII GENERALE CE TREBUIESC ÎNDEPLINITE PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE COMERŢ
PE TERITORIUL SATULUI FRUMOASA
- Agenţii economici pot desfăşura activităţi de comerţ cu respectarea următoarelor criterii generale:
- Activitatea de comerţ poate fi executată de persoane fizice şi juridice, împuternicite în condiţiile legii şi care au drept obiect de activitate domeniul corespunzător;
- Agentul economic îşi stabileşte regimul de lucru (programul de funcţionare) cu respectarea prevederilor înscrise în Codul Muncii şi cu condiţia respectării reglementărilor în vigoare privind normele de convieţuire socială, ordine şi linişte publică, inclusiv în conformitate cu regulile prezentului Regulament;
- Respectarea planului general de dezvoltare urbană referitor la modificarea sau ameliorarea aspectului oraşului prezintă o obligaţiune pentru deschiderea obiectului comercial sau de prestări servicii;
- Respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul construcţiilor cu privire la repararea, zugrăvirea şi întreţinerea faţadei clădirii în care se desfăşoară activitatea;
- Desfăşurarea unei activităţi economice civilizate, cu respectarea condiţiilor de protecţie a vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor precum şi a mediului;
- Respectarea hotărîrilor aprobate de Consiliu şi a Dispoziţiilor primarului referitor la activitatea de comerţ desfăşurată pe teritoriul satului
- Respectarea legislaţiei în vigoare privind nivelul maxim de zgomot admisibil atît ziua, cît şi noaptea.
- Unităţile de alimentaţie publică îşi vor organiza şi desfăşura activitatea în aşa fel încît funcţionarea lor, accesul clienţilor şi aprovizionarea să nu producă prejudicii persoanelor care locuiesc în zona amplasării unităţii.
- Desfăşurarea unei activităţi civilizate care să respecte normele de convieţuire socială, ordine şi linişte publică, conform prevederilor legale în vigoare. Agentul economic este obligat să asigure liniştea şi ordinea publică, atît în interiorul unităţii, cît şi pe suprafaţa de teren aferent unităţii prin personal special angajat sau prin contractarea serviciilor de pază şi protecţie, apte să intervină cu operativitate pentru rezolvarea situaţiilor legate de persoanele care au frecventat unitatea, în cazul unităţilor care funcţionează după ora 2200.
- În caz de necesitate, agenţii economici sunt obligaţi să suspendeze sau să restrîngă activitatea în cazul desfăşurării unor manifestări periodice.
- Comercianţii sînt obligaţi să asigure colectarea, depozitarea şi transportarea deşeurilor rezultate din activitatea de comerţ în conformitate cu legislaţia privind gestionarea deşeurilor. Colectarea şi transportarea deşeurilor se efectuează:
– de către comerciant în cazul în care acesta deţine autorizaţie privind gestionarea deşeurilor; şi/sau
– de către persoane juridice care deţin autorizaţie privind gestionarea deşeurilor şi care au încheiat contract cu comerciantul.
Comercianţii sunt obligaţi să asigure starea sanitară corespunzătoare la locul de vînzare şi a teritoriilor adiacente unităţilor comerciale pe o rază nu mai puţin de 10 metri de la acestea. De asemenea, la intrarea în unităţile comerciale trebuie să fie instalate urne.În perioada de iarnă, agenţii economici trebuie să dezăpezească teritoriul aferent unităţii comerciale,iar în cazurile de formare a gheţuşului, de a efectua prelucrarea cu materiale antiderapante sau acoperire cu soluţie specială pentru excluderea cazurilor de alunecare.
- REGULILE DE ORGANIZARE A ACTIVITĂȚII DE COMERȚ
4.1. În conformitate cu Legea nr. 153 din 01.07.2016 “Pentru modificarea și completarea unor acte legislative”, pentru desfășurarea activității de comerț, comercianții trebuie:
- să aibă o pregătire profesională în domeniu, iar cei care desfășoară activitățile stabilite în anexele nr. 3 și 4 a Legii nr. 231 din 23.09.2010 “Cu privire la comerțul interior”, sunt obligați să angajeze persoane care corespund cerințelor de pregătire profesională și de sănătate conform art. 214 al aceleiaşi legi;
- să fie înregistrați conform legislației în vigoare;
- să notifice autoritatea administraţiei publice locale despre inițierea activității de comerț;
- să obţină licenţa corespunzătoare în cazul practicării unei activităţi supuse licenţierii conform legislaţiei în vigoare.
4.2. Notificarea privind iniţierea activităţii de comerţ va corespunde modelului stabilit la anexa nr. 2 a Legii nr. 231 din 23.09.2010 “Cu privire la comerțul interior” şi va conţine următoarele date:
- denumirea/numele, sediul/domiciliul, IDNO/IDNP şi datele de contact ale comerciantului;
- denumirea şi codul activităţii de comerţ conform CAEM Rev. 2 (Anexa 1), cu menţiunea privind comercializarea producţiei alcoolice, berii şi/sau a articolelor din tutun;
- denumirea şi adresa unităţii comerciale sau a locului de vînzare;
- tipul unităţii comerciale conform Nomenclatorului unităţilor comerciale aprobat de Guvern;
- suprafaţa comercială (m2);
- regimul de lucru (orarul de funcţionare) a unităţii comerciale;
- capacitatea unităţii comerciale (numărul de locuri/persoane) – în cazul unităţii de alimentaţie publică;
- tipul şi suprafaţa comercială (lungimea, lăţimea, înălţimea) a unităţii mobile – în cazul desfăşurării activităţii de comerţ prin intermediul unităţii mobile;
- declaraţia pe proprie răspundere a comerciantului privind respectarea legislaţiei.
4.3. Datele incluse de comerciant în notificarea privind iniţierea activităţii de comerţ trebuie să corespundă interdicțiilor și cerinţelor stabilite de Legea nr. 231 din 23.09.2010 “Cu privire la comerțul interior” şi de prezentul Regulament.
4.4. Notificarea privind iniţierea activităţii de comerţ se depune de comerciant la oficiul “Ghişeului unic” al Primăriei satului Frumoasa, în mod separat pentru fiecare unitate comercială şi/sau loc de vînzare .
4.5. Pînă la punerea în funcțiune a resursei informaționale, instituită şi administrată de Guvern, comercianții sînt obligați să anexeze la notificarea privind inițierea activității de comerț copiile următoarelor documente:
- actul care confirmă împuternicirile reprezentantului- în cazul în care notificarea este depusă prin intermediul unui reprezentant;
- regulamentul pieţei, adoptat de comerciant, şi copia de pe decizia consiliului sătesc Frumoasa de creare a pieţei- în cazul pieţelor;
- actul care confirmă dreptul de proprietate sau folosinţă a terenului pe care este amplasată unitatea comercială (decizia privind atribuirea terenului pentru construcţia şi amenajarea pieţei, titlul de autentificare a dreptului deţinătorului de teren, contractul de arendă/comodat sau, după caz, un alt act) în cazul unităţilor de comerţ amplasate nemijlocit pe terenuri propietate publică;
- extrasul din Registrul de stat al persoanelor juridice sau din Registrul de stat al întreprinzătorilor individuali ori, după caz, copia de pe patenta de întreprinzător în toate cazurile;
- autorizaţia sanitar-veterinară de funcţionare- în cazul în care desfăşoară activităţile stabilite în anexa nr. 3.
- autorizaţia sanitare de funcţionare- în cazul în care desfăşoară activităţile stabilite în anexa nr. 4.
- licența- în cazul desfășurării activităților de comerț supuse licențierii, în conformitate cu legislația în vigoare;
- buletinul de identitate a persoanei care deţine împuternicirile necesare;
- autorizaţia privind gestionarea deşeurilor sau contractul cu persoanele juridice care deţin autorizaţia respectivă;
Toate copiile documentelor sunt vizate de conducătorul firmei sau persoana împuternicită, prin semnătura acestuia şi ştampila umedă a întreprinderii, şi sintagma „copia este identică cu originalul”.
4.6. În termen de 15 zile de la data notificării, comerciantul este obligat să achite autorităţii
administraţiei publice locale o plată de notificare în mărime de 100 de lei.
4.7 În momentul recepţionării fizice a notificării privind iniţierea activităţii de comerţ, autoritatea administraţiei publice locale este obligată:
- a) să introducă datele din notificare în resursa informațională în domeniul comerțului;
- b) să elibereze comerciantului o înştiinţare de recepţionare în formă scrisă, cu indicarea următoarelor date:
– data şi ora de recepţionare a notificării;
– numărul de ordine al notificării, acordat de autoritatea administraţiei publice locale;
– numele și prenumele, funcţia şi datele de contact ale persoanei responsabile(angajat al oficiului “Ghișeu unic”) din autoritatea administraţiei publice locale care a recepţionat notificarea.
4.8. Refuzul recepționării notificării privind inițierea activității de comerț se efectuează în momentul depunerii acesteia, în următoarele cazuri:
- a) notificarea nu conţine datele stabilite la p. 4.2 al prezentului Regulament.
- b) la notificare nu sînt anexate actele stabilite la p. 4.5 al prezentului Regulament.
- c) notificarea nu este semnată de persoana care deţine împuternicirile necesare.
4.9. În conformitate cu Legile nr. 231 din 23.09.2010 „Cu privire la comerţul interior” şi nr. 153 din 01.07.2016 „Pentru modificarea şi completarea unor acte legislative”, în cazul în care comerciantul desfăşoară activităţi prevăzute în anexa nr. 3 (respectarea legislației în domeniul siguranței alimentelor) şi anexa nr. 4 (respectarea legislaţiei inclusiv, în domeniul sanitar) autoritățile administrației publice locale (Serviciul comerț a DGFE) trebuie să verifice corespunderea cerinţelor, în cazul unităţilor comerciale noi, a regulilor sanitare, existenţa încăperilor dotate cu utilaje tehnologice necesare, personal calificat în domeniul alimentaţiei publice și pentru stabilirea tipului unităților de alimentaţie publică şi întocmirea actului de conformitate (Anexa 2), în termen de 15 zile de la data depunerii notificării cu deplasarea pe teren.
- DURATA DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢII DE COMERŢ
5.1. Cu excepţia activităţilor prevăzute în anexele nr. 3 şi nr. 4, comercianţii desfăşoară activităţi de comerţ din momentul depunerii a notificării pentru unităţile comerciale şi pînă la suspendarea sau încetarea activităţii de comerţ, efectuată în temeiul:
- a) cererii autorităţilor competente prin decizia instanței de judecată;
- b) notificării de încetare a activităţii de comerţ.
5.2. Activităţile de comerţ prevăzute în anexele nr. 3 şi nr. 4 şi cele desfăşurate prin intermediul unităţilor mobile pot fi iniţiate după expirarea a 15 zile lucrătoare din momentul de depunere a notificării pentru unităţile comerciale şi durează pînă la încetarea activităţii de comerţ conform p. a) și b) al alineatului precedent.
5.3. Autorizaţiile de funcţionare emise pînă la intrarea în vigoare a Legii nr. 153 din 01.07.2016 “Pentru modificarea și completarea unor acte legislative” îşi păstrează valabilitatea pînă la expirarea termenului indicat în autorizaţiile în cauză.
5.4. Dacă termenul de valabilitate al autorizaţiei de funcţionare a expirat pînă la intrarea în vigoare a legii anterior menţionate, comerciantul depune notificare privind iniţierea activităţii de comerţ la oficiul „Ghişeu unic”, conform formularului aprobat.
5.5. Activităţile de comerţ în cadrul tîrgurilor, iarmaroacelor, manifestărilor culturale, turistice, sportive şi al altor evenimente similare pot fi desfăşurate doar pe durata acestor evenimente, stabilite conform regulamentului de desfăşurare a activităţilor de comerţ în localitatea respectivă ori aprobate prin decizia consiliului local sau prin dispoziția primarului.
- TAXELE PENTRU UNITĂŢILE COMERCIALE ŞI/SAU DE PRESTĂRI SERVICII
6.1.Pentru fiecare unitate comercială în cadrul căreia se desfăşoară activitate de comerţ, comercianţii achită taxă pentru unităţile comerciale şi pentru prestări de servicii în conformitate cu legislaţia fiscală. Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau pentru prestări de servicii se achită de comerciant în modul stabilit de legislaţia fiscală, pe durata desfăşurării activităţii de comerţ.
6.2. Taxa se stabileşte anual prin decizia Consiliului satului Frumoasa.
- MODIFICAREA DATELOR PRIVIND ACTIVITATEA DE COMERŢ
7.1. În cazul necesității de schimbare a datelor indicate în notificarea privind iniţierea activităţii de comerţ sau în autorizaţia de funcţionare (al cărei termen de valabilitate nu a expirat), comerciantul depune la oficiul „Ghişeu unic”, în termen de cel puțin 30 de zile calendaristice pînă la data de modificare, notificarea de modificare a datelor. Comerciantul va anexa la notificarea de modificare a datelor următoarele documente:
a)actul care confirmă împuternicirile reprezentantului în cazul în care notificarea este depusă prin intermediul unui reprezentant;
- b) copia buletinului de identitate al comerciantului sau conducătorului întreprinderii;
- c) copia extrasului din Registrul de stat al persoanelor juridice sau din Registrul de stat al întreprinzătorilor individuali ori, după caz, copia de pe patenta de întreprinzător în toate cazurile;
- d) autorizaţia de funcţionare în original în cazul în care la momentul depunerii notificării termenul de valabilitate al acesteia nu a expirat.
7.2. Autoritatea administrației publice locale are dreptul să modifice datele privind unitatea comercială din resursa informațională în domeniul comerțului în cazul în care constată că datele indicate de comerciant în notificare sînt eronate.
- ÎNCETAREA ACTIVITĂŢII DE COMERŢ
8.1. Activitatea de comerţ încetează la cererea comerciantului, începînd cu data de depunere a notificării de încetare de către comerciant la oficiul „Ghişeu unic”.
De la data de depunere a notificării privind încetarea activităţii de comerţ, comerciantul: a) nu are dreptul să desfăşoare activităţi de comerţ în cadrul unităţii comerciale în cauză.
- B) nu va achita taxa stabilită de legislaţia fiscală pentru unitatea comercială în cauză.
La notificarea privind încetarea activităţii de comerţ, comerciantul anexează documentele menţionate la p. 7.1.
- REGULILE DE DESFĂŞURARE A COMERŢULUI AMBULANT
9.1. Comercianţii nu au dreptul să desfăşoare comerţ ambulant în următoarele cazuri:
- a) desfăşurarea activităţii de comerţ ambulant este interzisă pe strada sau în perimetrul străzii respective în conformitate cu schemele elaborate.
- b) desfăşurarea activităţii de comerţ ambulant limitează utilizarea terenului de uz public conform destinaţiei acestuia;
9.2. Pentru desfăşurarea comerţului prin aparate automat pentru vînzări (echipament de autoservire), comerciantul depune notificare pentru fiecare aparat comercial în cazul în care acestea sînt amplasate în locuri diferite. Comerciantul depune o singură notificare pentru aparatele comerciale amplasate alăturat sau în aceeaşi încăpere, cu indicarea numărului de aparate.
9.3. În cazul desfăşurării activităţii de comerţ în spaţii publice prin intermediul unităţii mobile beneficiarul va prezenta la momentul depunerii notificării de iniţiere a activităţii de comerţ schema de amplasare a unităţii mobile coordonate cu Direcţia arhitectură şi construcţii.
9.4. Activitatea temporară în zone publice se va desfăşura civilizat, cu respectarea normelor privind:
- igiena şi sănătatea publică;
- protecţia consumatorilor;
- provenienţa şi calitatea mărfurilor;
- utilizarea mijloacelor de cântărire autorizate;
- protecţia muncii;
- ordinea şi liniştea publică;
- asigurarea şi păstrarea curăţeniei în zona publică ocupată;
- evitarea disconfortului spaţiilor învecinate;
- asigurarea expunerii estetice a mărfurilor şi afişarea în mod vizibil a preţurilor;
- respectarea amplasamentelor.
- DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE COMERŢ
DE CĂTRE MICII COMERCIANŢI
10.1. Micii comercianţi au dreptul să comercializeze doar produse nealimentare sau agricole ce le aparţin cu drept de proprietate.
10.2. Micii comercianţi sînt obligați să desfășoare activitatea de comerț doar în piețe sau în locuri special amenajate, stabilite de autoritatea administrației publice locale.
11.DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE COMERŢ ÎN CADRUL
MANIFESTĂRILOR PERIODICE
11.1. Activitatea de comerţ ambulant în cadrul tîrgurilor, iarmaroacelor, manifestărilor culturale, turistice, sportive şi al altor evenimente similare se desfăşoară de comerciant în temeiul notificării de iniţiere a activităţii de comerţ și în condițiile stabilite de dispoziția primarului.
- CONDIŢIILE DE AMPLASARE A TERASELOR SEZONIERE
12.1. Amenajările sezoniere pot fi amplasate, conform unui plan urbanistic de amenajare şi unui memoriu tehnic, în faţa suprafeţei proprii de vânzare a unităţii care are activitatea de alimentaţie publică, fiind coordonate cu autorităţile publice locale(APL);
12.2. În cazul amplasării teraselor pe trotuar, se va lăsa un culoar de trecere pentru pietoni de minim 1,2 m, se va amplasa un singur rând de mese strict amplasate pe lungimea frontului faţadei;
12.3. Se interzice amplasarea teraselor sezoniere pe carosabil;
12.4. Amplasamentele situate în faţa obiectului comercial sau de prestări servicii, cu profil de alimentaţie publică şi comerţ, vor fi atribuite la cererea deţinătorilor acestor spaţii;
12.5. Design-ul amplasamentelor sezoniere se va coordona cu APL;
12.6. Agentul economic va utiliza un singur set de mobilier de acelaşi fel (scaune, mese, umbrele, copertine), în comun accord cu APL;
12.7. Mobilierul va fi din lemn şi/sau metal (exclus material plastic), în concordanţă cu arhitectura clădirilor şi cu restul elementelor ce alcătuiesc terasa.
12.8. Iluminatul teraselor va fi asigurat prin surse proprii de iluminare;
12.9. Trebuie asigurată menţinerea ordinii şi liniştii publice în perimetrului terasei conform prevederilor legale în vigoare;
12.10. În amplasamentele destinate activităţilor de comerţ, în faţa unităţilor de alimentaţie publică, pot fi utilizate următoarele categorii de mobilier stradal: umbrele pentru protecţie solară, mese, scaune, standuri de expunere, utilaje specializate pentru producerea şi comercializarea de produse alimentare;
12.11. Pentru protecţia contra intemperiilor pot fi folosite doar umbrele şi copertine, fiind interzisă orice lucrare improvizată, gen folii, cartoane etc.
- RESTRICŢII PRIVIND FUNCŢIONAREA UNITĂŢILOR COMERCIALE ŞI/SAU DE PRESTĂRI SERVICII
13.1. Se interzice desfăşurarea activităţi de comerţ în perimetrul următoarelor zone:
- a) în zonele în care desfăşurarea activităţii de comerţ poate cauza blocarea traficului rutier şi/sau circulaţia pietonilor.
Prin derogare de la prevederile pct.10, se permite desfășurarea activității de comerț în perimetrul zonei stabilite pct.10 a) în cadrul tîrgurilor,iarmaroacelor, manifestărilor culturale, turistice,sportive şi al altor evenimente similare, conform dispoziției Primarului satului Frumoasa.
14.2. Se interzice desfășurarea comerțului ambulant în perimetrul următoarelor străzi și zone:
- a) în zonele în care desfăşurarea activităţii de comerţ poate cauza blocarea traficului rutier;
14.3.Se permite desfășurarea activității piețelor /pe locul atribuit/Străzile în perimetrul cărora este permisă activitatea piețelor sînt indicate expres în Regulament.
14.4. Se interzice comercializarea producției alcoolice în unităţile de comerţ cu amănuntul în raza a 50 metri de la instituţiile preşcolare şi de învăţămînt pentru copii.
De asemenea, se interzice comercializarea băuturilor alcoolice prin reţeaua de comerţ ambulant (cărucioare, cisterne, autoremorci, autovehicule etc.), în chioşcuri, pavilioane şi în alte puncte de comerţ, care nu au spaţiu comercial cu o suprafaţă de cel puţin 20 m2, în instituţii de învăţămînt, medicale, preşcolare şi în alte instituţii de educaţie, în cămine pentru elevi şi studenţi, la întreprinderi şi la şantierele de construcţii şi reparaţii, în construcţiile sportive şi pe teritoriul aferent acestora, pe terenurile sportive, în ospătării dietetice şi în cafenele pentru copii, în locuri de comerţ pentru copii şi adolescenţi, în sediile autorităţilor publice, cu excepţia obiectelor staţionare de alimentaţie publică, în preajma edificiilor de cult religios în raza stabilită de autorităţile administraţiei publice locale, de comun acord cu reprezentanţii cultelor respective, în cimitire, penitenciare, cazărmi şi arsenale, în întreprinderile de transport public în magazinele cu profil nealimentar (cu excepţia magazinelor universale, caselor comerciale şi magazinelor care comercializează mărfuri în regim duty-free contra valută convertibilă).
14.5. Se interzice amplasarea unităţilor care prestează servicii în domeniul jocurilor de noroc
şi jocuri pe bani pe teritoriul satului Frumoasa.
14.6. Comercializarea produselor lactate, produselor din carne şi peşte, ouălor de la sol se interzice. Realizarea produselor respective se va desfăşura doar în încăperi utilate.
- DISPOZIŢII FINALE
15.1. Agenţii economici au obligaţia de a respecta prevederile prezentului Regulament privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţă în satul Frumoasa.
15.2. Situaţiile nereglementate de prezentul Regulament vor fi examinate în corespundere cu legislaţia în domeniul respectiv.
15.3. Prezentul Regulament intră în vigoare din momentul publicării.
Secretarul consiliului sătesc: Olaru Tatiana